
Het auto theorie-examen omvat een mengsel van multiple choice en toungineory vragen. De vragen in de meerkeuze-sectie hebben betrekking op alle belangrijke theorieën en functies van het voertuig, terwijl de noodsituaties hebben betrekking op alle voorzorgsmaatregelen die een bestuurder moet uitvoeren in noodsituaties. Voor dit onderdeel moet je oefenen op officiële landbouwmachines en parketten. Nu is het tijd om te leren over de details van de wegcode en vertrouwd te raken met de symbolen en vrijdagen verbonden aan verschillende landen. Het is het beste om dergelijke informatie te leren van een online bron of gids, want het is niet onderwezen in de rijschool. Om vertrouwd te raken met de informatie op een wegcode, kunt u zoeken zwakke plekken, gemeenschappelijke kennis over verschillende voertuigen en het rijden, nood-acties en toezicht op de werking van het voertuig.
Vier uur online oefenen is de beste manier om je voor te bereiden op een theorietoets met de bovenstaande informatie. Zeker vier uur zal niet ruim genoeg zijn om alles te leren op de officiële theorietoets, maar hopelijk heb je voldoende geoefend voor de toets. Een goede manier om je kennis te beoordelen is het lezen van de officiële theorietoets handleiding nadat je de officiële toets hebt afgelegd. Eén goede theorieles doorkomen is beter dan één fout of één oudje! Ten eerste omdat je zult onthouden wat je zo hebt gelezen; ten tweede omdat je zult beseffen dat je sommige kennis zult vergeten, ten derde omdat je zult beseffen dat de theorie een aantal gewichtige ideeën bevat, en ten vierde omdat je zult beseffen dat sommige concepten met het echte leven in verband kunnen worden gebracht.
Tenslotte bent u klaar voor de echte test, de praktijk. In deze test zal u gevraagd worden om twee observaties uit te voeren, en als u slaagt voor de eerste observatie, dan eindigt de test hier niet. Als je tijdens het rijden niet observeert, en daardoor de rups raakt, wordt de auto als dood beschouwd, en ben je gezakt voor de test. Deze test is essentieel, en als je slaagt, ben je goed om je rijbewijs te halen. Een theorie test met de werkelijke auto is goed, maar niet een praktijktest, dus het is een goed idee om veel goede praktijk te krijgen voordat het eigenlijke evenement.
Als u zeker bent van uw rijvaardigheid, bent u klaar voor het praktijkexamen en ten slotte het theorie-examen met de echte auto. Dit examen omvat zowel technische aspecten als gewone alledaagse situaties die zich in het echte leven kunnen voordoen, en daarom is het noodzakelijk dat u daarvan op de hoogte bent. Het wordt sterk aangeraden om een rijopleiding te volgen om meer te leren over het theoriegedeelte, en om vertrouwd te raken met ‘real life’ wegscenario’s. Het volgen van een verkeersveiligheidscursus is ook goed, vooral in Noord-Ierland, als een beetje opfriscursus. Het leren en onthouden van verkeersborden en basis rijvaardigheden zal u helpen slagen voor het examen met vlag en wimpel.